
Συγγραφέας: Δημήτριος Κ. Μπουραντάς
Εκδοτικός οίκος: ΠατάκηΕτος Εκδοσης: 2008
Σελίδες: 375Περιγραφή:
Ο καθηγητής Νίκος Αλεξίου προσπαθούσε να συνειδητοποιήσει αν ζούσε έναν εφιάλτη στον ύπνο του ή την ωμή πραγματικότητα. Ξαφνικά ένιωσε πως κατέρρευσε ένα κομμάτι του εαυτού του: η υπερηφάνεια που ένιωθε κάθε φορά που σκεφτόταν ότι θ' άφηνε πίσω κληρονομιά του την Άννα μετατράπηκε σε αγωνία, ίσως και ενοχή. Το μυαλό του και η ψυχή του βασανιστικά αναζητούσαν αυτοκριτική και λύση. Έπρεπε τώρα να ψάξει από την αρχή, καρέ καρέ, τη ζωή της Άννας και τη δική του ευθύνη σ' αυτή. Μόνη σωτηρία της ψυχής του ήταν η μετάνοια. Να της ζητήσει συγγνώμη για όσα έκανε ή δεν έκανε και την έφτασαν ως εδώ, να βρει τι ξέχασε να της μάθει. Κι αν μπορούσε, να της το μάθει έστω και τώρα. Πριν να είναι αργά.
"Αν είχαμε δυο ζωές, δε θα σκεφτόμουν ποτέ να γράψω τούτο το μυθιστόρημα. Δε θα ωφελούσε ούτε εσάς ούτε εμένα, θα ζούσαμε την πρώτη μας ζωή σαν πρόβα, σαν δοκιμή, για να μάθουμε να ζήσουμε όπως θα θέλαμε τη δεύτερη. Αν πεθαίναμε δύο φορές, είναι σχεδόν βέβαιο ότι τη δεύτερη θα πεθαίναμε καλύτερα από την πρώτη. Δυστυχώς δεν είναι έτσι. Η ζωή μας είναι μόνο μία, και μάλιστα μικρής διάρκειας. Αυτό το θέατρο μπορούμε να το παίξουμε μόνο μία φορά. Χωρίς πρόβα, χωρίς δοκιμή. Γι' αυτό, πρέπει να το παίξουμε όσο γίνεται καλύτερα και για μας τους ίδιους και για όσους αγαπάμε".
"Αν είχαμε δυο ζωές, δε θα σκεφτόμουν ποτέ να γράψω τούτο το μυθιστόρημα. Δε θα ωφελούσε ούτε εσάς ούτε εμένα, θα ζούσαμε την πρώτη μας ζωή σαν πρόβα, σαν δοκιμή, για να μάθουμε να ζήσουμε όπως θα θέλαμε τη δεύτερη. Αν πεθαίναμε δύο φορές, είναι σχεδόν βέβαιο ότι τη δεύτερη θα πεθαίναμε καλύτερα από την πρώτη. Δυστυχώς δεν είναι έτσι. Η ζωή μας είναι μόνο μία, και μάλιστα μικρής διάρκειας. Αυτό το θέατρο μπορούμε να το παίξουμε μόνο μία φορά. Χωρίς πρόβα, χωρίς δοκιμή. Γι' αυτό, πρέπει να το παίξουμε όσο γίνεται καλύτερα και για μας τους ίδιους και για όσους αγαπάμε".
15 σχόλια:
poia einai arage auth h leksh?
auta pou leei o suggrafeas sto apospasma mas kanoun pragmatika na theloume na diavasoume auto to vivlio.Auto sumvainei giati polles fores den theloume mono na diaskedasoyme me mia kalh fantastikh istoria se ena vivlio alla theloume na mathoume pragmata.Mesa apo tis empeiries kai tis gnwseis ths zwhs enos suggrafea se ena tetoiou eidous vivliou pragmatika ginomaste pio plhrhs kai niwthoume pws apokthsame kai emeis tis empeiries autes se ena polu mikro vathmo omws. Kai fusika h zwh einai mia kai isws diavazontas to vivlio auto tou opoiou o suggrafeas to exei suneidhtopoihsei tha to kanoume kai emeis oi upoloipoi.
Ayti i leji mporei na einai agapi ...
nai angela dikao exeis, i perigrafi tou bibliou se parapempei stin agapi...
kai egw to "s'agapw" skefthka prwto prwto alla mporei na exoume pesei teleiws eksw! exw megalh periergia pantws na mathw poia einai auth h leksh!
Ok Eutuxia,
8a to diabasw to vivlio kai 8a sou pw opwsdipote...
egw tha se prolavw kai tha to diavasw prwth!
koritsia eimai sto dromo kai to diabazw. mi mou malwnete, tha sas pw egw!
Ela!
Min mou peis, egw 8a to diavasw pio grigora kai 8a se prolavw!
ok!
opoia to diabasei prwti as mas pei.
Diladi egw ;)
Koritsia as to diavasoume oles alla egw kserw poia einai h leksh!!!Kia nai!Einai h "Eutuxia" opws to ononma mou!I'm sure!o suggrafeas exei sunhdhtopoihsei oti h zwh einai mia kai allh kamia,opote thelei na vrei thn Eutuxia(Dhladh emena)!Edw eimai kale,pou psaxneis?
I agapi einai panw apo ola!!!
I eytyxia xwris tin agapi den erxetai, giati an den agapas kai den agapiesai tote eisai dystixismenos!
Opote, mallon kaneis la8os Eytyxia. ;)
H alhtheia einai pws h agaph kai h eutuxia einai sugoinwnounta doxeia!
OK, opws to 8eteis den mporw para na paw paso kai na symfwnisw ...
Δημοσίευση σχολίου